Trygghetslarm - beställning

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Trygghetslarm är en avgiftsbelagd tjänst som du kan ha i ditt hem för att kalla på hjälp vid oförutsedda situationer. Genom att trycka på en bärbar larmknapp utlöses larmet som går till larmmottagningen. Denna är alltid bemannad och kan tillkalla den hjälp som behövs. Ett trygghetslarm kan förbättra dina möjligheterna till att bo kvar hemma och öka din trygghet i hemmet.


Här beställer du trygghetslarm om du bor i Götene kommun och känner att du har behov av ett trygghetslarm. Då kommer du att få ett trygghetslarm installerat hos dig. Det behövs inte längre någon kontakt med biståndshandläggare för att få trygghetslarm, men du har rätt att få ett biståndsbedömt trygghetslarm ifall du vill och kontaktar då biståndshandläggare för att få ett beslut. Du loggar in via ditt Bank ID och fyller i uppgifterna. En anhörig kan också hjälpa till att beställa via E-tjänsten.

En förutsättning för att få larm installerat är att du lämnar in en nyckel till bostaden vid installation. Det är också en förutsättning att vi får behandla dina personuppgifter enligt GDPR, att insatsen dokumenteras och att vi upprättar en genomförandeplan. Genom att ansöka om trygghetslarm samtycker du till dessa åtgärder.

Trygghetslarmet gäller tillsvidare, önskar du avsluta trygghetslarmet kontakta larmansvariga i Götene kommun.

Läs mer om trygghetslarm på Götene kommuns hemsida.

 

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa