Trygghetslarm - ansökan eller anmälan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Trygghetslarm är en tjänst som du kan ha i ditt hem för att kalla på hjälp vid oförutsedda situationer. Genom att trycka på en bärbar larmknapp utlöses larmet som går till larmmottagningen. Denna är alltid bemannad och kan tillkalla den hjälp som behövs. Ett trygghetslarm kan förbättra dina möjligheterna till att bo kvar hemma och öka din trygghet i hemmet.

Här ansöker du om trygghetslarm om du uppfyller kriterierna 75 år och är folkbokförd i Götene kommun. Du loggar in via ditt Bank ID och fyller i uppgifterna. En anhörig kan också hjälpa till att ansöka via E-tjänsten men då blir det en anmälan och anhörig får logga in med sitt Bank ID.

En förutsättning för att få larm installerat är att du lämnar in en nyckel till bostaden vid installation.

Beslutet om trygghetslarm gäller i två år och kan därefter omprövas. Önskar du avsluta trygghetslarmet tidigare kontaktar du Biståndsenheten.

Läs mer om trygghetslarm på Götene kommuns hemsida.

 

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa