Trygghetslarm - beställning
Den här tjänsten kräver inloggningTrygghetslarm är en avgiftsbelagd tjänst som du kan ha i ditt hem för att kalla på hjälp vid oförutsedda situationer. Genom att trycka på en bärbar larmknapp utlöses larmet som går till larmmottagningen. Denna är alltid bemannad och kan tillkalla den hjälp som behövs. Ett trygghetslarm kan förbättra dina möjligheterna till att bo kvar hemma och öka din trygghet i hemmet.
Här beställer du trygghetslarm om du bor i Götene kommun och känner att du har behov av ett trygghetslarm. Då kommer du att få ett trygghetslarm installerat hos dig. Det behövs inte längre någon kontakt med biståndshandläggare för att få trygghetslarm, men du har rätt att få ett biståndsbedömt trygghetslarm ifall du vill och kontaktar då biståndshandläggare för att få ett beslut. Du loggar in via ditt Bank ID och fyller i uppgifterna. En anhörig kan också hjälpa till att beställa via E-tjänsten.
En förutsättning för att få larm installerat är att du lämnar in en nyckel till bostaden vid installation. Det är också en förutsättning att vi får behandla dina personuppgifter enligt GDPR, att insatsen dokumenteras och att vi upprättar en genomförandeplan. Genom att ansöka om trygghetslarm samtycker du till dessa åtgärder.
Trygghetslarmet gäller tillsvidare, önskar du avsluta trygghetslarmet kontakta larmansvariga i Götene kommun.
Läs mer om trygghetslarm på Götene kommuns hemsida.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Hälsotillstånd
Ändamålet med behandlingen
Personuppgifter som lämnas i denna handling eller denna e-tjänst behandlas av Götene kommun för administration och andra åtgärder som behövs för fortsatt handläggning. Vi följer aktuell dataskyddslagstiftning.
Rättslig grund för behandlingen
Myndighetsutövning eller uppgift av allmänt intresse
Lagringstid
- 5 år efter avslutad insats
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Dataskyddsförordningen i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Här kan du läsa mer om hur kommunen behandlar dina personuppgifter.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Medborgarkontoret
0511 - 38 60 00
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Vem ska ha larmet hemma?
- Kontaktuppgifter
- Hälsa
- Språk
- Kontakt installation
- Övriga kontakter
- Förhandsgranska
- Skicka in